Príbehy

/
Príbehy
línia kruhu

Na začiatku je drôt rovná línia. Neskôr sa ohýba, kľukatí a obtáča dookola. A s ním aj život drotára. O tom akým smerom nám porozprával Slávo. ⁠

za hranicou kultúr

Za hranicami zemí, kultúr a času hľadá pravú ľudskú esenciu. Forma do ktorej ju tvaruje je síce hmateteľná no stále hlboko symbolická. O prieniku mýtu s realitou nám rozpráva Elvíra.

od šermu ku krajčírstvu

Zlákal ho nielen šerm a sokoliarstvo ale aj samotný historický odev. A tak sa zo dňa na deň stal obuvníkom, krajčírom či klobučníkom. O remesle z dôb dávno zabudnutých, o drumbli a baretách nám porozprával Matej.

čistota foriem

Pri tvorbe jej najviac záleží na dobrom svetle. Vďaka nemu do svojich objektov vdychuje nehu a ľahkosť. O inšpirácii v architektúre a minimalizme aj o tom, ako sa vie pri práci poriadne zašpiniť, nám porozprávala Aneta.

ateliér wnoozow

Od priadze cez farbenie až po samotné tkanie, Wnoozov je revolúciou v textilnej manufaktúre.S rešpektom k tradíciam a s víziou udržateľnejšej produkcie látok sa v ateliéri minulosť stretáva s budúcnosťou. O tom, akým smerom sa môže uberať český a slovenský textil, sme sa rozprávali so zakľadateľkou ateliéru Wnoozov Danielou Danielis.

selection

Od úplneho začiatku sme na Kanave snívali o prestretom stole. O takom, ktorý prikrýva ručne farbený obrus a stoja na ňom prírodné sviece v tvarovaných keramických svietnikoch. Jedlo sa servíruje na stočenom tanieri s glazúrou vo farbe mora a solí sa z vyrezávanej drevenej misky. V krčahu sú kvietky, ktoré sme si sami nazbierali. Každý objekt rozpráva svoj vlastný príbeh. Spolu tvoria ten náš. Príbeh rozprestretého stola.

príbeh ľanu

Ľan bol po stáročia súčasťou slovenskej dediny. Dnes sa z nej takmer úplne vytratil. O tom, ako jeho dedičstvo stále prežíva v kuchyniach našich starých mám a prečo je dôležité aby sme ho objavili aj my v nás nám porozprávala Vladimíra zo Story of Linen.

farby zeme

Prostredníctvom rastlín, minerálov a pôdy Kornélia skúma rozmanitosť a zložitosť prírodného farbenia tkanín. Jej práca presahuje hranice hľadania správneho odtieňa a prikláňa sa k učeniu a prijímaniu toho, čo je pre nás podstatné a ľudské.

život dreva

Mya z Ateliéru Objectora vníma drevo ako materiál, ktorý v sebe nesie príbeh už od momentu ako ho vezme do rúk. Rastie, má vlastný cyklus a aj po vysušení, opracovaní a pretvorení do objektov je stále živým materiálom.

hľadanie tvarov

Málo remesiel zachytáva proces a pokrok umelca tak výrazne ako keramika. V mäkkej hline sa chyby menia na krásu a výsledok je často prekvapením. Podobne pracuje aj Karolína, ktorej tvorba odráža nielen cestu k nej samej ale aj jej cestu domov.

  • 1
  • 2

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart